Sunteți de acord cu accesarea de către Primăria Botoșani a unui credit de 13 milioane de euro pentru cofinanțarea proiectului european privind refacerea căii de rulare și cumpărarea unor tramvaie noi?
Nu știu / nu mă interesează
1.5%
Nu
43.17%
Da
55.33%
Unii au impresia că autobuzele și dubele sunt gratuite. Și că exploatarea lor nu aduce costuri. Fals, domnilor. Mai mult, ele poluează. Așa că, DA, pentru tramvai!
23 decembrie 2021, 23:36
Spunem nu. E bune și autobuzele. Ne împrumutăm doar pentru pensionari nimic altceva. Orașul e plin de bătrâni.
23 decembrie 2021, 14:42
Problema reală nu este existența sau nu a tramvaielor ori dacă ele sunt sau nu prietenoase cu mediul (ceea ce nu este clar demonstrat), nici dacă sunt ”civilizatoare”, ci dacă vrem să ne îndatorăm și mai mult. După revoluție aveam în visterie câteva miliarde de dolari, iar acum datoria publică este aproape 50 la sută din PIB (sute de miliarde). E bine? Mai vreți?Să facem o analogie simplă cu gestionarea unei gospodării .Care om cu scaun la cap,știind că e plin de credite, așa cum este Botoșaniul, ar continua să împrumute bani de oriunde fără să se gândească că urmează o plată la scadență?. Cel mai mare cancer al societății românești este datoria la creditori făcută fără să ne întrebe nimeni,la nivel de țară. Și pentru că la centru deja s-a cam umplut paharul, au pornit și cu datorii ale administrațiilor locale să nu mai putem ieși niciodată din asta! Așa vreți să ajungem? Eu cred că este bine să facem ce putem face noi cu banii noștri și să analizăm ce este chiar urgent ,necesar și posibil. Decât cu gâtul în laț, mai bine mai așteptăm, mai bine încurajăm afacerile, atragem turiști, colectăm taxele și impozitele corect și la timp. Cu asta ar trebui să se ocupe conducerea municipiului, nu să vă întrebe dacă vreți datorii. Hei-rupism am mai avut. Datorii poate face aproape oricine, dar să faci proprii tăi bani este cu adevărat o realizare. Asta e competență. Și dacă poți și repede înseamnă eficiență.Bineînțeles că trebuie să avem țeluri mari, dar să le facem cu puterile noastre, altfel totul o să ne coste triplu, chiar dacă acum pare ceva rezonabil. Oradea arată bine, dar are 3 sau 4 credite de zeci de milioane de euro fiecare, deocamdată rostogolite spre alte generații. E bine?Asta vreți să lăsați pe umerii copiilor și nepoților voștri? Asta înseamnă civilizație? Mulți vă vor face retrograzi,neștiutori, nepricepuți, dar voi întrebați-vă dacă pentru casa sau familia voastră ați proceda la fel.
20 decembrie 2021, 19:52
DE CE NU ȘI LA BOTOȘANI ?Exclusiv (14.12.2021 / 19.55): Interviu Timișoara a inaugurat tramvaiele Bozankaya. Despre transportul verde și planurile pentru România, cu Aytunc Gunay, președintele Consiliului de Administrație al companiei.Cu o lungime de 30 m și o capacitate maximă de 251 de persoane (48 pe scaune și 203 în picioare), tramvaiul produs de Bozankaya pentru municipiul Timișoara este unic și are o eficiență energetică crescută, fiind cu aproximativ 2,5 tone mai ușor decât vehiculele din aceeași clasă. Alte detalii pe: https://www.mediafax.ro/tehnologie/interviu-timisoara-a-inaugurat-tramvaiele-bozankaya-despre-transportul-verde-si-planurile-pentru-romania-cu-aytun-g-nay-presedintele-consiliului-de-administratie-al-companiei-20402739
15 decembrie 2021, 20:27
De fapt, și eu sunt PENTRU TRAMVAI!
8 decembrie 2021, 16:01
Completez: orașele civilizate au tramvai. Tramvai modern, stații bine semnalizate. În completare, linii de autobuze. Electrice sau nu. Vezi Oradea, de exemplu.Orasele civilizate au gări de unde pleacă trenuri spre alte orașe civilizate. Pe noi nu prea ne-a interesat trenul și în curând vom dispărea de pe harta feroviară a țării. Pentru că nouă ne place duba.Deci, da pentru tramvai!
8 decembrie 2021, 12:32
domnule primar nu va lasati corupt de mafia sofereasca a lui batausu sustinut de hienele lui fluture !
8 decembrie 2021, 12:28
stim ca 30 ani strada Primaverii a fost bataie de joc pentru populatia din zona la ora 5 dimineata hodorogeau cazanele iar calea de rulare era transeu permanent ! cand ai autobuz electric poti modifica liniile functie de nevoi dar statiile fixe sunt un disconfort se blocheza circulati ce nenorocire a r fi acum sa puna de lautu un tranvai pe calea nationala ???
8 decembrie 2021, 12:26
in toate orasele civilizate sunt autobuze,microbuze electrice ...asta e viitorul ecologic in rest comentarille sunt facute de soferimea lu Miki batausu care a corpt primaria si a promis ca fac bara-bara cu ei de nu aduc autobuze si il scot din joc !
8 decembrie 2021, 12:22
Tramvaiul reprezinta viitorul. Acum 50 ani multe orase din Vestul Europei au renuntat la tramvai si acum se reintorc la tramvai.
8 decembrie 2021, 00:17
DA PENTRU TRAMVAI.
7 decembrie 2021, 21:21
E adevărat, în cazul tramvaiului, investiția este mai mare la început dar mai durabilă în timp și nu necesită - cel puțin în primii 10 - 15 ani cine știe ce întreținere. La autobuzele electrice, acumulatorii (care sunt scuuuumpi!!!) încep să facă probleme după 3 - 4 ani (mai ales că la Botoșani iernile sunt reci și umede), anvelopele trebuie schimbate după anotimp, partea de electronică trebuie mereu monitorizată. Așa că soluția este tramvaiul.
7 decembrie 2021, 09:28
După cum spune un neavizat pe aici, Viena e plină de pensionari, Budapesta la fel, la Iași sunt doar pensionari iar la Cluj media de vârstă e de 90 de ani.Pariez că neavizatul conduce o tinichea de prin 2002 și se crede mare șofer.Tramvai înseamnă transport ecologic, modern, civilizat. Investești o fata pentru 25 - 30 de ani. Nu ai anvelope de schimbat, nu rămâne duba fără curent în mijlocul orașului. In schimb, ai reguli clare în trafic și transport civilizat.
6 decembrie 2021, 21:09
Mulți din cei care vor tramvaie sunt pensionari mai nou ăștia și au tras net și comentează ca și asa se plictisesc toată ziua..ce drag trebuie la Botoșani tramvai? Sa ducă muncitorii în zona industriala? Care zona industriala? Sa fie doar 2 trasee? Da ce Botoșani e New York? Oras cu 100 treceri de pietoni și doua linii de tramvai de 3 km fiecare? Voi ați înnebunit? Maine poimâine vorbiți de tramvai și în Dorohoi ..autobuze electrice tata sunt moderne electrice nu rămân blocate pe linie dacă se strica și pentru tramvaistii ăștia nepoți NU AU LINII FIXE !! se pot muta în funcție de probleme ,trafic necesitati..tramvaisti pierduți in istorie intr un oraș mic
3 decembrie 2021, 20:29
Autobuze electrice. Asta-i viitorul. Deja orase moderne precum Suceava, Brasov, Constanta... au trecut la autobuze si microbuze electrice. Asta-i viitor civilizat. Restul e can-can. Si lobby made by Miky.
2 decembrie 2021, 13:57
DA tramvai!
1 decembrie 2021, 08:43
"Tramvaiul înseamnă civilizație, înseamnă transport ecologic. Nu trebuie să renunțăm la tramvai!" Un ex. de comentare. Da troleul ce înseamnă? Cati din cei sunt pentru tinicheaua de tramvai au circulat cu troleul la Suceava? Câţi locuiesc de-a lungul căii de rulare, să fie deranjaţi de zgomotul şi vibraţiile produse de tramvai? La cei în vârstă care trebuie să se urce în tramvai pe genunchi v-aţi gândit. Tipic românesc, dacă lui ghorghe îi place musai e bine pentru tot boboru. Oricum la botoşani nu v-a fi ca la Cluj sau alte oraşe arde-lenea. Tot ce-i mai prost v-a ajunge, au grijă cei de la şentru! Opaa m-am prins cu tramvaiul vor circula numai vaccinaţii, noi ăştia nevaxinaţi nu avem şertificat verde. Pă jos voinicii mei, ăştia care scot limba la lume au tramvai.
29 noiembrie 2021, 21:37
DA, PENTRU TRAMVAI!!
25 noiembrie 2021, 12:46
ala care zice ca au disparut la suceva sa-i wiceiti ca la botosani nu e ca la suceva dak vrea sa se mute acolo dak il incurca tranvaele si scz tata din ce vad soferei se plang tocmai astia care au reguli clare cu tranvaiele noroc ca ii mai tin tranvaiele ca de nar fi alea saar cirgula pe cl nationala cu 400 la ora ca de ai suntem fruntasi la masini tari :) lasa ma tranvaiele in pace sa tina prosti limitati cu viteza sa murim mai putin de acidente ca si asa aveam gandurile nostre la ziua sde mane cunostem deja traseile regulile asa ca tranvaiul e sfant
23 noiembrie 2021, 00:43
Păcăliciul ăsta de primar ar putea rămâne în istoria orașului cu o realizare epocală: scoaterea tramvaiului din Botoșani, adică o tâmpenie fără margini..
19 noiembrie 2021, 10:05
Stimati concetateni sunt de acord ca municipialitatea sa cumpere tot ce este de cumparat pentru calea de rulare a tramvaelor si pentru achizitionarea a celor mai bune si competitive pe piata Europeana a tramvaelor. Trebuie sa tinem cont de economiile facute de tramvae in locul autobuzelor, este nepoluant, este confortabil si in buna siguranta. Pe langa aceste caracteristici tehnice ale tramvaelor trebuie sa aiba si un bun colectiv de mecanici vatmani care sa conduca cu atentie si grija permanenta aceste tramvae. Sa fie scoliti in ale meseriei de mecanic si vatman, un adevarat pilot in al conducerii. Acesti vatmani sa fie educati de cei mai buni instructori in dialogul cu calatorii, cu colegii de serviciu si mai ales cu conducerea institutiei care ii platesc! Sunt impotriva oricarui mijloc de transport in Botosani, in afara de tramvae, care merita sa-l aiba botosanenii!. Nu uitati ca sunt in tara tramvae care circula inainte de al 2-lea Razboi Mondial. A se vedea Timisoara, Arad, Oradea, Iasi, Braila, nu mai vorbesc de Bucuresti !
18 noiembrie 2021, 18:24
Nu. Zona industriala nu mai exista. Intersectii cu risc. Pod de Piatra, Sucevei, Primaveii. Chiar vreti sa indatorati Botosanii pe veci. Aveti de rezolvat: subventie en. termica, canalizarea, strazile mărginașe, mentinerea la nivele mici a taxelor si impozitelor, dotari spitale
18 noiembrie 2021, 13:34
categoric DA
18 noiembrie 2021, 08:19
Da, pentru tramvai! Iar dacă există șoferi cărora li se pare complicat să conducă pe o stradă pe care circulă tramvaiul, să se lase.
17 noiembrie 2021, 20:20
Ne uitam prea mult la Suceava. Cred că ar trebui să țintim ceva mai sus. Iașiul este - cu siguranță - un model de urmat.AVEM NEVOIE DE TRAMVAI. Da, cu stații moderne, sigure, cu semnalizare corespunzătoare.
17 noiembrie 2021, 18:35
tramvaiul este o solutie proasta pentru botosani. refacerea liniilor ar costa foarte mult, traseele sunt inadecvate, refugiile ingreuneaza foarte mult traficul, toate intersectiile cu tramvaie genereaza probleme.ar fi mult mai practic si mai ieftin sa se renunte la tramvaie si sa se cumpere autobuze electrice. va place transportul in comun din suceava? au disparut si microbuzele jegoase si inghesuite,noi o tinem langa cu tramvaie si cu microbuzul!
15 noiembrie 2021, 23:28
Un deziderat ar fi Linie de tramvai la bulboaca de la Cornisa iar tramvaiul sa fie galben - trenul galben fara cai - PNL
11 noiembrie 2021, 16:01
Am mers in Iasi cu tramvai normal si m-am intors pe acelasi traseu cu tramvai nou. Se vede tare diferenta. La dus m-a hurducat ala de-mi sareau toate cele, la intors cu tramvaiul 1 era totul smooth. Nu mi-a placut ca e prost compartimentat si locuri putine. Poate de aceea si este foarte spatios. Ati avut curiozitatea sa prindeti ca pieton o coloana in Tg.Cucu Iasi la statia lui 28? Daca inainte credeam ca poluarea ea doar un cuc, am inteles atunci ca nu e asa: am inceput sa ma sufoc, efectiv nu mai puteam respira de la noxele masinilor si autobuzelor din coloana ce statea la semafor. Viitorul este al mojloacelor de transport ce folosesc combustibili cat mai ieftini si mai prietenosi cu mediul. Tramvaiul poate fi un astfel de mijloc daca este nou sau aproape nou si linia refacuta.
11 noiembrie 2021, 11:36
Se uneste PNL si PSD si il ajuta domnul Flutur pe Andrei sa se descurce sa aduca tramvaiele, dacă tot nu a reușit nimic in primul an de mandat.
9 noiembrie 2021, 22:19
Clar, investiția în tramvaie, merită. Ați văzut ce tramvaie au început să circule la Iași?
7 noiembrie 2021, 08:04
Tramvaiul înseamnă civilizație, înseamnă transport ecologic. Nu trebuie să renunțăm la tramvai!
6 noiembrie 2021, 20:30
Pierderile transportului în comun sunt foarte mari De ce nu externalizati transportul în comun? Fără subvenții fără șefi.
5 noiembrie 2021, 20:13
Fara tramvaie....mai bine locuri de parcare si asfaltarea tuturor strazilor din Botosani...nu cu carpelile astea de 2bani care s au facut toamna asta...
5 noiembrie 2021, 15:01
Municipiul Botoșani fără tramvaie e ca Oltenia fără praz.
4 noiembrie 2021, 15:15
Botosaniul are nevoie de o infrastructura noua de tramvaie! Primaria Botosani a inceput inca din mandatul trecut demersurile pt obtinerea de bani europeni pt modernizarea acestei infrastructuri. Nu trebuie ratata aceasta sansa de a primi zeci de milioane de euro de UE. Primaria trebuie sa vina doar cu partea de cofinantare care este mica in raport cu cati bani primim de la UE. Vad ca primarul fuge de responsabilitate si evita sa se implice in proiecte majore pt oras. Stie doar sa se pozeze cand toarna cate un strat de asfalt si mai marcheaza cate un loc de parcare. Astea sunt praf in ochii cetatenilor. Mai schimba cate un bec si se lauda cat de gospodar este. Dar el trebuie sa-si asume si proiecte grele, cu adevarat importante pt oras! Nu trebuie ratata sansa obtinerii atator zeci de milioane de euro, sansa care s-ar putea sa nu se mai intoarca! La treaba d-le primar! Cetatenii nu au nicio vina ca dvs sunteti incapabil sa gestionati proiecte mari!
4 noiembrie 2021, 09:59
in marinea orasului stam cu wc dupa casa ca in evul mediu si voua va trebue tramvaie ?cu toate ca s au primit bani cde canalizare de la UE
1 noiembrie 2021, 14:30
Nu cred ca se poate rata ocazia de inoire a tramvaielor pentru ca și Botosaniul sa fie un oraș european, cu transport modern și ecologic.
31 octombrie 2021, 22:07
E bine cu tramvaie. E civilizat, ecologic, modern.
29 octombrie 2021, 00:41
Prea mare căciula! I-a căzut pe ochi și nu vede până departe. Îi trebuie vizor.
28 octombrie 2021, 21:37
e mai bine fara tramvaie
28 octombrie 2021, 20:11
domnul andrei de fonduri europene nu ati auzit?, de negociat direct cu astra arad, pentru plata in rate nu ati auzit?, invata draga de la primarii din cluj, oradea, arad cum au luat ei tranvaiele romanesti direct de la fabrica
28 octombrie 2021, 19:34
Și la anul cu cât se vor majora impozitele?
28 octombrie 2021, 12:26
Face-ti mai intai calea de rulare a tramvaelor cum trebuie
28 octombrie 2021, 11:50
Sondaj
La clasa copiilor dvs. s-au cerut bani pentru fondul clasei?
Declaraţia zilei
„Eram cu inima îndoită după 40 de ani dacă să mă retrag, să îmi văd pensie, dar am zis să mai rămân un an. Nu pentru cumul am rămas, deci nu mă interesează latura financiară”,Eugen Mateciuc, director APM Botoș ...
answear.ro%20
flanco.ro/
inpuff.ro
fashiondays.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.9675 lei
USD
Dolarul SUA
4.6709 lei
CHF
Francul elveţian
5.1538 lei
GBP
Lira sterlină
5.7134 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.1507 lei
XAU
Gramul de aur
289.1272 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2571 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.2837 lei
AUD
Dolarul Australian
3.0071 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.4698 lei
CZK
Coroana Cehească
0.2037 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6663 lei
Vremea
astăzi
Botosani
21.6 o C
Dorohoi
18.0 o C
Bucecea
19.8 o C
Darabani
17.3 o C
Saveni
18.2 o C
Ştefăneşti
20.3 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2023 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.