Ancheta săptămânii
E jale! Investiția la drumul Botoșani – Târgu-Frumos, doar la un sfert după jumătate din contract, pentru o mulțime de lucrări încă nu s-au obținut nici măcar avizele

Avem parte de anunțuri triumfaliste din partea unor demnitari botoșăneni cu poze în care apare asfaltul, dar în realitate situația de pe drumul Botoșani – Târgu-Frumos este una cel puțin îngrijorătoare. Asta reiese dintr-o situație primită de Prefectură de la Secția Drumuri Naționale (SDN), practic reprezentantul din județ al beneficiarului, adică al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în Botoșani.

După aproape 13 luni din 24 stadiul fizic abia a trecut de un sfert

 


Autorizația de construire a fost emisă pe data de 12 mai 2021 și termenul contractual pentru finalizarea investiției este de 24 de luni de la emiterea acestei autorizații.


Lucrarea trebuie așadar terminată pe data de 12 mai 2023, dar cum arată șantierul după ce a trecut mai bine de jumătate din perioada prevăzută în contract șansele de încadrare în cei doi ani par a fi pur teoretice.


Și aceasta pentru că stadiul fizic al lucrărilor de modernizare executate până la data de 7 iunie 2022, deci după trecerea a aproape 13 luni din cele 24 contractuale, este de numai 26%.


Strict matematic, ar fi trebuit ca procentul să treacă deja de jumătate la respectiva dată, dar abia s-a bifat un sfert.

 

 

Constructorii își găsesc deja motive să nu se încadreze în termen

 


După ce a primit o sumedenie de reclamații din partea conducătorilor auto, care în general s-au plâns că s-a decapat toată șoseaua de la ieșirea din Botoșani și până la Copălău și că se întârzie cu asfaltarea, iar mobilizarea pe șantier este una anemică, pe data de 10 iunie prefectul s-a deplasat personal din municipiu și până la Frumușica.


Nu a fost tocmai mulțumit de ceea ce a văzut și în discuțiile cu reprezentanții SDN și cei ai constructorilor i-a întrebat concret cum se va vor încadra în termenul de doi ani dacă la peste jumătate din acest timp abia au executat ceva peste un sfert din investiție?


Iar aceștia deja au început să găsească motive pentru nerespectarea datei de finalizare.


”12 mai a fost obținerea autorizației de construire. Avizarea proiectului la companie a fost pe 21 iulie. Lucrările efectiv au început la jumătatea lui august pentru că de la avizul CTE (Consiliul Tehnico - Economic al CNAIR – n.r.), nu de a doua zi gata începi să lucrezi, să sapi, să nu știu ce. De ce? Pentru că sunt alte avize. Avem aviz de la Poliție, de la IGPR pentru situația circulației și toate lucrurile astea iau (timp – n.r.). Adică, a durat o lună numai să luăm avizele”,


Bogdan Ciocan, manager de proiect.

 

 

Consolidările încă nu s-au avizat

 


Doar că, la un an și aproape o lună de la obținerea autorizației de construcție, executanții încă nu au obținut toate avizele necesare. Mai exact, electricitatea, gazele naturale, apa-canalizarea și telefonia, toate la data de 7 iunie erau ”în curs de avizare”.


”Vorbim de proiectele de utilități. Sunt avizate în proporție de 90% și acolo sunt anumite discuții, trebuie regândite pentru că sunt niște soluții care nu sunt OK. Proiecte de utilități... știți la ce mă refer? La stâlpii de electricitate, la Telekom și altele. Sunt niște neconcordanțe”,


Bogdan Ciocan, manager de proiect.


Inginerul a dat ca exemplu cabluri care în proiectul inițial erau trecute ca fiind la șapte metri față de axul drumului, dar care în teren au fost găsite la opt metri.


”Și acolo trebuie corelate, vom face niște revizii, de fapt asta trebuie făcut”,


Bogdan Ciocan, manager de proiect.


La data de 7 iunie nu era avizată de către CTE – CNAIR nici măcar una dintre cele patru lucrări de consolidare care trebuie efectuate, trei pe teritoriul județului Botoșani, una la Iași.

 

”Până ajungi să torni mixtura, faci multă muncă pe bani puțini”


Drumarul șef al județului, care cu ocazia vizitei prefectului pe șantier a ținut de mai multe ori partea constructorilor, nu a părut a fi îngrijorat de stadiul lucrărilor. Și a avut și o explicație pentru asta.


”Nu poți să faci un raport al cantității materialelor, nu poți aduna capra cu varza. Te referi la ce bani ai decontat. Partea de mixtură asfaltică este extrem de scumpă. Ei când vor termina drumul de asfaltat tot probabil că ajung în 80%, fără să facă nimic altceva. Până ajungi să torni mixtura, faci multă muncă pe bani puțini”,


Dumitru Clipaciuc, șef SDN Botoșani.


Cu alte cuvinte, șeful Drumurilor Naționale susține că procentul de 26% de execuție a lucrărilor ar fi mai mult unul financiar și nu fizic. Cu toate acestea, în raportul trimis la Prefectură scrie negru pe alb: ”stadiu fizic aproximativ 26%”.

 

 

Mult zero la poduri și intersecții

 


Dacă utilitățile erau încă în curs de avizare, iar consolidările așijderea, la lucrările la drumuri, pe partea de ranforsare gradul de execuție era între 0 și 80%, iar pe partea de sistem rutier nou tot între 0 și 80%.


Situația era însă una mult mai proastă la poduri. Sunt nouă astfel de obiective în care, cu o singură excepție, unde trebuie să se construiască un pod nou, cele existente trebuie ori reabilitate, ori să li se înlocuiască suprastructura. Ei bine, în privința lucrărilor hidrotehnice din amonte și aval, în afara a două poduri din Iași, unde s-a ajuns la stadii de 50%, respectiv 45%, în rest este 0% pe linie.


În ceea ce privește podețele, din cele 59 noi care trebuiau construite, s-au realizat 30, pentru ca de reabilitări să aibă parte 25 din cele 41 prevăzute în contract.

 

Conform proiectului, trebuie realizate și două sensuri giratorii, unul în Iași, cu patru ramuri, și altul la Botoșani, în orașul Flămânzi, cu șase ramuri. De asemenea, trebuie amenajate șinouă drumuri laterale la intersecțiile cu drumurile județene. Peste tot la realizat este zero.

 

Prefectul trage pentru Botoșani – Copălău să se toarne măcar un strat de asfalt

 


În aceste condiții, primul reprezentant al Guvernului în Botoșani le-a cerut constructorilor măcar să urgenteze lucrările pe sectorul Botoșani – Copălău, întrucât pe Copălău – Flămânzi s-a așternut deja un strat de covor asfaltic și este asigurată ieșirea spre Iași prin Plugari.


”Eu am o informare scrisă de la dl director, dar vreau să reiasă și din discuțiile pe care le avem: Copălău, până în perioada 30 iunie, estimăm că terminăm tronsonul acela, mai este tronsonul de la Botoșani până la Bălușeni. Sunt tronsoane de interes, pe care, dacă nu le-ați împărțit dvs., le-am împărțit eu, după solicitările pe care le-am avut și reclamațiile primite. Sunt foarte mulți care mă sună, trimit reclamații. Haideți să îi informăm. Aici, vă dați seama că este de interes pentru Zăicești, pentru Cristești, pentru Bălușeni. Sunt foarte mulți care lucrează în oraș, care fac naveta din zonele acestea și ei sunt cei care îmi trimit petițiile. Bine, sunt și din Flămânzi, din Copălău, din Frumușica”,


Sorin Cornilă, prefect.

 

 

prefect sorin cornila drum

 


Dorința sa este să se ajungă și pe traseul Botoșani – Copălău cât mai rapid să se toarne primul strat de asfalt din cele trei prevăzute în contract astfel încât circulația să fie una cel puțin decentă.  


Iar Bogdan Ciocan, managerul de proiect, i-a răspuns că, ”într-adevăr, o să încercăm zona aceasta să o închidem că oamenii vin în Botoșani și să aibă accesul mai ușor”.  

 


”Se sparg parbrize, eu mi-am spart parbrizul. Eu nu contest, din punct de vedere tehnic sigur că știți cel mai bine, dar trebuie să venim cu niște termene, să înțeleagă și oamenii, să îi liniștim un pic”,


Sorin Cornilă, prefect.

 

1 drum, 6 executanți


Nici mai mult, nici mai puțin de șase firme se ocupă de ”Modernizare DN 28 B Târgu Frumos – Botoșani, km 0+000 – 76+758”. Este vorba de Asocierea SC Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL – SC Mavgo Holding SRL – Vahostav V-SK A.S. – Trameco SA, care are doi subcontractori:  SC BDU Maxi Construct SRL și SC Danlin XXL SRL.

 


76,758 de kilometri

 


este lungimea drumului care trebuie modernizat, 39,400 km pe teritoriul județului Iași și 37,358 km pe teritoriul județului Botoșani.

 

Urmărește-ne și pe Google News

loading...
Coșmarul durează toată vara! Control prin praf, pietre și pământ la drumul Botoșani – Târgu-Frumos, prefectul s-a enervat, drumarii găsesc greu până și apă & motorină – VIDEO & GALERIE FOTO
APELUL drumarilor către șoferii care circulă pe drumul Târgu Frumos – Botoșani – FOTO&VIDEO

 

Guvernul și-a deșertat sacul cu bani înainte de Crăciun! Împărțeală pe bază de mușchi politici, primari „pedepsiți” că nu-s pesediști sau liberali - DOCUMENT
Fondurile repartizate la nivel național au fost extrem de generoase, semn că Guvernul a făcut economii spre final de an urmare a măsurilor de austeritate adoptate și a supraimpozitării firmelor private.Au fost împărțiți în județe aproape 1,6 miliarde de lei sau echivalentul a 316 milioane de euro.
Dosarul șpăgilor: Doina Caba și-a tras soțul în infracțiuni, șefa de la ATI plină de datorii dar cu mașină de peste 100.000 de euro – AVERILE șefelor arestate de la spital
Spitalul este zguduit de arestările VIP-urilor care au ajuns în cătușe.Neașteptate în ancheta de la Spitalul Județean Mavromati aflată în derulare la DNA Suceava sunt mai degrabă numele unora dintre cei implicați.
”Descoperirea” din canal: Muncitorii de la ”Apă” NU ar avea, de fapt, salariul minim pe economie - Nimeni nu prea ia sub 3.000 de lei
Ideea salarizării muncitorilor din echipajele de intervenții ale Nova Apaserv la nivel minim care circulă pe piață de ani la rând este una falsă.O susține conducerea companiei județului prin calcule făcute cu titlu de exemplu dar și sindicaliștii de la nivelul unității.
Parada Erorilor de Ziua Națională a României: cine și de ce a furat startul, unde au dispărut avioanele
1 Decembrie 2023 va rămâne probabil în memoria colectivă a botoșănenilor ca fiind Ziua Națională în care erorile s-au ținut lanțBotoșăneanul a încercat să afle ce s-a întâmplat și a discutat cu șefii instituțiilor implicate în organizarea evenimentului
Magistrații și-au mărit salariile retroactiv! La Botoșani un fost procuror va primi 50.000 de euro: Îmi tremura pixul în mână
250.000 de lei sau 50.000 de euro este suma pe care urmează să o primească un fost procuror de la Botoșani, într-o singură tranșă.Asta alături de un alt „cadou” oferit de colegii magistrați activi: majorarea pensiei de serviciu, cunoscută publicului larg drept „specială”.
Mesajul care poate fi decisiv în dosarul morții Alexandra Ivanov: Tânăra a trimis zeci de SMS-uri, unul singur amintit în anchetă
Alexandra, tânăra mamă din Botoșani care a murit în Maternitate în dimineața zilei de 18 august 2023 a trimis numeroase mesaje în ultima noapte din viața sa.Familiei, doctorului curant dar și celui care se afla de gardă. Mesajele au fost identificate la percheziția informatică efectuată ulterior decesului.
Facturi de aproape 2.000 de lei la apă în comuna fără... apă: Se plătește apa din fântâni – DOCUMENT
Unele persoane juridice din comuna Blândești au primit toamna aceasta de la Administrația Bazinală de Apă (ABA) Prut – Bârlad documente privind actualizarea abonamentelor de utilizare / exploatare a resurselor de apă care prevăd scumpiri drastice.
Ordonanța lui Ciolacu strânge cureaua, dar nu prea: Oameni dați afară din primării doar „pe hârtie”! Primar: Trebuie să plec eu și cu vicele obligatoriu
Întâi a fost un proiect de ordonanță peste care s-a intervenit succesiv și care a paralizat practic activitatea din instituțiile publice vizate.Bugetarii erau mai degrabă preocupați să citească paragrafele care i-ar afecta direct și care i-ar fi lăsat fără o bună parte din salarii ori mai rău, chiar fără locul de muncă.
Este OFICIAL: Drumul Botoșani – Târgu-Frumos rămâne cu piatră spartă, gropi și alunecări de teren la granița dintre județe, se lucrează la un nou proiect
În timp ce prefectul, președintele Consiliului Județean și unii parlamentari ai Puterii își fac deja poze de la întâlniri pe tema autostrăzii Pașcani – Suceava, care ar urma să asigure conectivitatea județului cu Autostrada Moldovei (A7) și Autostrada Unirii (A8), la granița Botoșaniului cu Iașul este dezastru.
Angajații unei benzinării, la băut și fumat alături de alți oameni, la câțiva metri de un rezervor GPL, stația NU are autorizație de mediu – VIDEO & GALERIE FOTO
Mai mulți cetățeni din satul Hudum au reclamat autorităților că trăiesc cu teama unei tragedii din cauza unei stații GPL situate în apropierea drumului Botoșani – Suceava. Oamenii susțin că SKID-ul respectiv este amplasat ilegal și au solicitat ridicarea autorizației.
Reforma administrativă: CINCI instituții ar urma să dispară la Botoșani, cu tot cu directorii din fruntea lor
Proiectul legislativ privitor la unele măsuri fiscale aplicate în mediul privat, dar și cu o serie de măsuri care afectează aparatul de stat a intrat în transparență decizională.Mai multe instituții publice ar urma să dispară inclusiv la Botoșani prin desființare, comasare sau absorbție.
Procurorii de la Suceava, ”undă verde” pentru intrarea familiei cu cererea de peste 7 milioane de euro în dosarul decesului Alexandrei - MOTIVAȚII oficiale
Parchetul de pe lângă Curtea de Apel a preluat dosarul privitor la moartea Alexandrei Ivanov în data de 29 august 2023, la 11 zile de la deces. Suspect la acest moment în ancheta penală este medicul care se afla de gardă în noaptea de 17 spre 18 august 2023, în Maternitatea Botoșani.
Pietre, pământ și nori de praf pe Botoșani – Târgu-Frumos în ziua când drumul trebuia să fie gata, contractul se termină fără să se mai asfalteze la intrarea în județ – VIDEO & GALERIE FOTO
Promisă de trei decenii, reabilitarea drumului Botoșani – Târgu-Frumos nu este gata nici după ce s-au alocat fondurile necesare, s-a organizat o licitație, a fost desemnat un câștigător și a expirat și termenul, prelungit și el, de executare a lucrărilor.
Nu este vreo glumă! Firma cu explozia din Crevedia are sediu și la Botoșani și stație GPL într-o intersecție din centrul orașului – GALERIE FOTO
Compania căreia îi aparține stația GPL din Crevedia care a explodat sâmbătă seară are sediu secundar la Botoșani, într-un imobil pe care îl deține în baza unui contract de vânzare-cumpărare datat pe 20 ianuarie 2020.
Alexandra e peste tot! Caz tras la indigo: Mămică din Botoșani internată la Maternitate, mesaje fără răspuns către doctoriță! Copilul născut cu afecțiuni
Raluca și Andrei Bucșă sunt doi tineri din Botoșani care și-au dorit nespus să devină părinți.Ceea ce ar fi trebuit să fie cea mai frumoasă experiență din viața lor s-a transformat într-un coșmar. Iar povestea lor seamănă aproape identic cu ceea ce i s-a întâmplat Alexandrei. Doar că în cazul tinerilor Raluca și Andrei, din fericire, experiența din Maternitate nu s-a terminat cu o tragedie.
Botoșani, județul în care oamenii mor pe capete în șanțuri betonate adânci până la 2 metri: O să desenăm câte un cap de mort pe fiecare podeț VIDEO & GALERIE FOTO
16 iulie 2023 CerchejeniUn tânăr de 22 de ani a murit după ce s-a izbit într-un cap de pod...
Heliportul modern construit la Botoșani cu bani europeni a devenit muzeu, elicopterele SMURD aterizează tot pe coclauri
Cerut, obținut și... nefolosit. Este pe scurt povestea heliportului de la Botoșani unde teoretic ar fi trebuit să aterizeze deja elicopterul medical care preia cazurile grave cu pacienți botoșăneni. Într-un românism specific sistemului bugetar, este posibil ca acest lucru să se întâmple și în realitate. Dar peste vreo doi ani.
Dorohoianca demisă de la București pentru ”ororile din cămine” a ajuns în aceeași zi director la Botoșani și a plecat în concediu
Chiar dacă informația privind destituirea Cristinei Anton din funcția de director general al Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) a fost făcută publică pe 10 iulie, social-democrata și-a pierdut postul încă din data de 7 iulie.
Scandal feminin în PNL pentru șefia grupului din Consiliul Județean, s-a lăsat cu vorbe grele
Totul ar fi pornit de la o interpelare politică pe care Mirela Saucă a avut-o în ultima ședință ordinară de Consiliu Județean, în care a reproșat că liberalii nu sunt invitați la tăieri de panglici la care participă pesediștii. În replică, Doina Federovici le-a transmis să-și desemneze un lider de grup cu care să se poată discuta din timp astfel de lucruri.
Primăria pregătește proces pentru a prelua Casa Sindicatelor: Clădirea nu are proprietar / Construită din banii botoșănenilorFOTOGALERIE
Va fi probabil unul dintre cele mai provocatoare procese în care va fi implicată Primăria Botoșani iar miza este una pe măsură.Precedentul a fost deja creat în urmă cu un deceniu când a fost pornit valul de litigii pentru stabilirea proprietarului de drept al acestor imobile.
rog constructorul,daca primeste multe
1 iulie 2022, 12:53
Ați vazut ce asfalt s-a turnat in Copălău? Zici ca ai pană la o roata atât de ondulat este. Efectiv tremură mașina. Este normal sa fie așa? Sau e o bătaie de joc?
1 iulie 2022, 10:01
Prefectul județului se face că este interesat; adevărul este că acesta nu are forța și capacitatea necesare pentru a mișca lucrurile din loc. Vorbe și iar vorbe ! Concluzie: dacă câteva avize au avut nevoie de peste un an de zile pentru a fi aprobate, atunci sigur lucrările de modernizare nu se vor încheia la termenele stabilite prin contract. In plus, practica total neproductivă de a subcontracta unele lucrări provoacă haos, neînțelegeri, lipsă de coordonare. Mă surprinde și atitudinea șefului de la drumurile naționale; îl ,,ustură” că executanții lucrează pe bani puțini sau trebuie să-l preocupe execuția modernizărilor la timp și de bună calitate ??
29 iunie 2022, 07:39
iar va dati destepti si cunoscatori in drumuri, ciocu mic ca aici competenta lucreaza, in toate planurile, pe deasupra au crescut preturile la paroxism....noi merem sa ne pozam, da n-am inteles , cum ati stat 30 de ani, ia mai stati 30 sa dezbateti pe tiktok
27 iunie 2022, 19:56
Avem specialisti buni in drumuri la Inspectoratul judetean in constructii, la sectia Drumuri nationale sa fie lasati sa verifice lucrarile. De obicei ritmul scazut de lucru este asociat cu lipsa de calitate a lucrarilor. Unde s-a lucrat pana acum s-a respectat proiectul sau constructorii au adus modificari in beneficiul lor si spre scaderea durabilitatii drumului national? DE la drumari auzim multe despre calitatea bitumului ori de economii la grosimea straturilor turnate. Sunt zeci de milioane de euro la mijloc.
27 iunie 2022, 19:55
Cum domn prefect ei lucreaza fara autorizatie???? si dumitale esti prim ministru pe Botosani? .....nu-i sanctionezi inca/?
27 iunie 2022, 19:41
votati psd de peste 30 de ani! sa va fie de bine si votati in continuare cu mafiotii sovietici!
27 iunie 2022, 19:37
votati psd de peste 30 de ani! sa va fie de bine si votati in continuare cu mafiotii sovietici!
27 iunie 2022, 19:34
Cand erau comunistii la putere intr un an se ridica un oras intreg ,acu ne chinuim de 30 de ani sa facem soseaua Botosani-Tg.Frumos! Traiasca m-UE care ne-a vandut vaksynuri!Drum bun dragi tovarasi si preteni!
27 iunie 2022, 16:36
stie cineva cand va fi practicabil viaductul Botosani - Stefanesti?
27 iunie 2022, 11:46
Pe BT-SV s-a implicat Flutur de la SV, pe când aici e lucrarea gospodinei de la Coșula...)))
27 iunie 2022, 09:51
Este Jale cu J mare. O mare bătaie de joc și nu se ia nici o măsură, lucrările sunt efectiv abandonate. Cu 2,3 muncitorii și doua utilaje care ridica colbul nu poți executa o astfel de lucrare.
27 iunie 2022, 08:29
LUCRUL BINE FACUT = ROMANIA ESUATA.
27 iunie 2022, 07:39
Cum sa fie terminate lucrarile la timp, daca se lucreaza cu o firma ce nu are niciun angajat in cei trei ani de la infiintare si singurul an in care a facut profit este 2020? Vahostav V-SK A.S.
27 iunie 2022, 07:08
O mare bătaie de joc. Drumul Suceava -Botoșani s-a făcut foarte repede și nu a trebuit sa existe asa de multe reclamații. Dacă nu o sa facem un miting se pare cs o sa se întârzie mult lucrările iar de la București nu o sa vină nimeni sa se ia masuri clare.
27 iunie 2022, 07:07
Sondaj
Doriți comasarea alegerilor europarlamentare cu cele locale?
Da
Nu
Nu votez
Declaraţia zilei
„Dacă nu se respectă anumite reguli, în general nu doar în bucătărie, se pot întâmpla anumite lucruri care să-ți strice mâncarea, să aibă un gust mai sărat decât trebuie sau să fie arsă sau diferite particularități de ...
answear.ro%20
inpuff.ro
fashiondays.ro
Vremea
astăzi
Botosani
12.7 o C
Dorohoi
12.3 o C
Bucecea
11.9 o C
Darabani
11.8 o C
Saveni
12.7 o C
Ştefăneşti
14.2 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2024 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.